Thursday, December 12, 2013

Rukous

Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen.
Fil. 3:8 KR33/38


Rakas Jumala, mitä minulla on maailmassa jos minulla ei ole sinua? Auta minua pitämään katseeni aina sinussa. Tiedän että silmäni vaeltavat ja mieleni ei osaa pysyä rauhallisena. Tiedän että kiinnityn aivan turhaan asioihin joista ei ole minulle mitään hyötyä. Tiedän luulevani tehneeni suuria tekoja ja ihmeellisiä asioita omasta ansiostani ja luulen olevani jotain aivan erityista.
Kuitenkin se mitä minä voin tehdä on niin vajaavaista. Osaan saada aikaan vain riitaa ja olen kateellinen kaikille muille. Tahdon olla tärkein koko huoneessa ja paistatella muiden ihailussa. Keskityn asioihin joista on minulle vain haittaa ja unohdan ne joita tarvitsisin hengissä pysyäkseni.
Auta minua menettämään kaikki ja pitämään sitä roskana. Auta etten arvostaisi turhuuttu vaan muistaisin kaiken tuhoutuvan ja menevän pillalle ja vain sinun pysyvän ikuisesti.
Anna minun voittaa sinut. Anna minun keskittää voimani sinun omakseni saamiseen. Anna minun elää sinulle, niin että vain sinä olet tärkeä. Anna kaiken olla sinua, eikä lainkaan minua.
Anna minun muistaa että olen täällä varalla, täyttämässä paikkaa siihen saakka kunnes todellinen omistaja tulee. Ja se todellinen omistaja ja paikanhaltija olet sinä, aamen.

No comments:

Post a Comment