Tuesday, December 17, 2013

Rukous

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1. Joh. 1:9 KR33/38

Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1. Joh. 1:9 KR92


Rakas Jumala, sinä tunnen sisimpäni. Tiedät kaikki pahat tekoni ja ajatukseni. Tiedät miten helposti lankean ylpeyteen ja ajattelemaan pahaa toisesta ihmisestä. Tiedät miten nautin juoruamisesta ja omasta paremmuudestani toisten edessä. Tiedät muut lukemattomat synnit joihin syyllistyn joka päivä.

Minun tahtoni on tehdä hyvää ja joka päivä etsin sinua jotta voisin totella sinun sanaasi. Ja kuitenkin oma mieleni tulee tielle, mielihyvä, omahyväisyys ja tekopyhyys. Jokainen päivä yritän ja uudelleen erehdyn. Miksen koskaan onnistu?

Anna minulle anteeksi koska itse en pysty. Ota minulta pois nämä synnit ja puhdista minut kaikesta vääryydestä. Puhdista minut niin että voin olla edessäsi ja minua voi kutsua sinun lapseksesi.

Anna minulle kevyt mieli ja lepo sydämeen, rauha ja tieto että kaikki on hyvin. Anna minun levätä silmiesi edessä ja lähestyä kanssakulkijoitani ilman taakkoja. Aamen

No comments:

Post a Comment