Wednesday, December 18, 2013

Rukous

Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Matt. 6:14-15 KR33/38

Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Matt. 6:14-15 KR92

Rakas Jumala, auta minua antamaan anteeksi ihmisille jotka ovat loukanneet minua ja satuttaneet minua. Auta minua antamaan anteeksi jokaiselle jota kohtaan kannan kaunaa. Anna minun laskea se taakka sinun käsiisi ja anna minulle rauha ja anteeksianto sydämeen.

Olen sitonut itseni ihmisiin jotka ovat minua vastaan rikkoneet ja ne köydet ovat paksut ja tiukoissa solmuissa. En osaa enää niitä itse avata. Olen oman anteeksiantamattomuuteni vankina. Vihani, kaunani, kipuni ja kiukkuni vanki ja haudon niitä pahoja tunteita toisia vastaan niin että sisimpäni on karrella ja täynnä märkäpaiseita.

Puhdista minut, koska itse en voi. Polta tulellasi minut puhtaaksi. Vapauta vankilastani. Anna vapaus minulle ja ihmisille jotka olen sitonut itseeni.

Anna meidän kaikkien tulla vapaiksi sinun anteeksiantamuksesi voimasta. Sinun rakkautesi tähden. Sinun uskomattoman uhrisi ansiosta.

Anna minun antaa anteeksi ja anna minulle anteeksi. Aamen.

No comments:

Post a Comment