Friday, December 20, 2013

Rukous

Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
Ef. 4:29 KR33/38

Älkää päästäkö suustanne sopimatonta puhetta, vaan puhukaa sitä, mikä kulloinkin on hyvää ja hyödyllistä ja kuulijoille iloksi.
Ef. 4:29 KR92

Rakas Jumala, auta minua olemaan viisas sanojeni suhteen. Auta minua osaamaan harkita puheeni niin että siitä on apua muille, että se rakentaa ihmisiä ympärilläni ja minua itseäni. Auta minua sanomaan tarpeellinen totuus mutta ei totuutta joka vain hajoittaa ja satuttaa eikä ole mieluisaa kenellekään.
Auta minua puhumaan sitä mikä on hyvää, ylistämään ihmisiä kun he ovat sen ansainneet ja se on heille hyödyllistä, sanoillani aiheuttamaan iloa lähelläni oleville.
Anna suustani tulla vain sanoja jotka rakentavat sinun valtakuntaasi, aamen.



No comments:

Post a Comment